Kingsen

Benodigdheden

– Een standaard kaartspel
– Drankjes naar keuze

Voorbereidingen

1. Zorg ervoor dat alle spelers een drankje bij de hand hebben.

2. Schud het kaartspel en leg het in het midden van de tafel. Zorg ervoor dat alle kaarten in een cirkel liggen

3. Bepaal wie de eerste speler wordt, bijvoorbeeld door te loten of door de jongste speler te laten beginnen.

Spelverloop:

1. De eerste speler pakt een kaart van de stapel en voert de bijbehorende actie uit. De acties per kaart worden hieronder beschreven.

2. Daarna is de volgende speler aan de beurt en herhaalt het proces.

3. Het spel gaat door totdat alle kaarten zijn getrokken of de spelers besluiten te stoppen.

Regels per getrokken kaart:

# Actie
2 Two for you! – Kies een speler die moet drinken
3 Three for me! – Je drinkt zelf
4 Catogorie- kies een categorie uit. Bijvoorbeeld bierstijlen, fietsen etc. Noem om de beurte een catogorie op, de persoon die als eerste past moet drinken
5 Thumb master – Zodra deze speler zijn duim op tafel legt moet iedereen dit doen, de laatste moet drinken
6 Drinking Buddy
7 Juffen – De speler die de kaart trekt begint te tellen vanaf het getal 1. Elke volgende speler noemt het volgende getal, maar pas op je mag geen getal met een 7 (7,17,27,37 etc.) erin noemen of een getal in de tafel van 7 (7,14, 21,28 etc.). Wanneer dit getal zich voordoet roep jij juf! De eerste die de fout in gaat moet drinken.
8 Regel verzinnen – Wanneer iemand moet drinken moet deze regel toegepast worden
9 Regel afschaffen
10 Snake Eyes – Wanneer iemand je in de ogen kijkt moet diegene drinken, tot iemand anders de 10 trekt ben jij Snake Eyes
J Quizmaster – Wanneer iemand je vraag beantwoord moet diegene drinken, tot iemand anders een Boer pakt ben je Quizmaster
Q Rise of the Queen
K
– Bij de eerste Koning: De wat, jij bepaalt wat er gedronken gaat worden aan het einde van het spel. Zet dit drankje in het midden van de kaarten die nog gesloten op tafel liggen.
– Bij de tweede Koning: De waar, jij bepaalt waar het gekozen drankje gedronken gaat worden.
– Bij de derde Koning: De hoe, Schreeuwend en wel, liggend, in een winkelkarretje? Jij kiest!
– Bij de vierde Koning: Jij bent de winnaar van het spel! Jij drinkt het gekozen drankje en voldoet daarbij aan de locatie en methode!
A Het spel gaat de andere kant om